herbGmina Wolin
Jomsborg
Legendarna Stolica Wikingów
11 maj 2017

widok na las i góryDnia 24 kwietnia 2017 r. uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolinie jako jedni z  pierwszych wyruszyli na górskie szlaki do Szklarskiej Poręby. W wycieczce brały udział klasy IV a, IV b i VI a wraz z opiekunami, paniami: Joanną Wielechowską, Ewą Żelewską i Agnieszką Wiechnik-Opas oraz panem Jackiem Jarnutowskim.

Uczestnicy wycieczki w trakcie postoju odwiedzili Świebodzin, w którym podziwiali monumentalny pomnik Jezusa Chrystusa. Po przyjeździe do Szklarskiej Poręby przywitał nas pan przewodnik, który poprowadził młodych turystów na skałkę zwaną Chybotkiem. Trasa liczyła 3 km i wiodła przez kręte, strome ścieżki leśne, zakończyła się sesją zdjęciową na kołyszącym się ogromnym głazie. Drugi dzień okazał się również pełen wrażeń. Odwiedziliśmy Wodospad Kamieńczyk i wyruszyliśmy w góry w celu zdobycia Szrenicy. W połowie drogi okazało się, że trasa jest zaśnieżona i pełna niespodzianek. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych zdobyliśmy szczyt i podziwialiśmy piękne widoki. Schodząc, mijaliśmy zaśnieżone kosodrzewiny, liczne głazy i drewniane mostki. Nasz pan przewodnik poprowadził nas do kolejnego schroniska na Łabskim Szczycie. Po dłuższej przerwie udaliśmy się w drogę powrotną, gdzie atrakcją okazało się zbieranie ametystów. Nieco obciążeni, ale szczęśliwi wróciliśmy do pensjonatu „Pod Koziołkami”, gdzie po obiadokolacji relaksowaliśmy się w basenie. Następnego dnia odwiedziliśmy Karpacz a w nim Świątynię Wang. Kolejnym miejscem, które zobaczyliśmy był wodospad Szklarki. Tam dzieci zajadały się oscypkami i kupowały upominki dla rodziców. Wieczory w ośrodku spędzaliśmy ciekawie i aktywnie. Graliśmy w tenisa stołowego i bilard oraz w piłkarzyki. 27.04.2017 r. trochę zmęczeni ale zadowoleni udaliśmy się w drogę  powrotną do domu. W połowie trasy zatrzymaliśmy się na posiłek, który ufundował  nam  Pan Burmistrz Eugeniusz Jasiewicz, za który serdecznie dziękujemy. Mamy nadzieję, że dzięki tej wycieczce zaszczepiliśmy w uczniach zamiłowanie do turystyki górskiej i pokazaliśmy piękno naszego kraju. Większość dzieci była w górach po raz pierwszy, ale mamy nadzieję że nie ostatni.

Joanna Wielechowska
Ewa Żelewska
Agnieszka Wiechnik-Op

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia